Welcome!
Media
News from the FWF-project
Blog post by Barbara Kornfeld about her Master thesis based on this project. (humans of univie, Jan 2022-German only)
Latest publications:
Fasching, H. & Felbermayr, K. (05/2022): Participative cooperation during transition: Experiences of young people with disabilities in Austria. In: Journal of Social Inclusion. Special Issue "Challenges in the school-work-transition." (Hrsg. Veronika Wöhrer & Brigitte Schels. Vol 10, Issue 2. (open access)
Fasching, H.& Tanzer, L. (2022): Inklusive Übergänge von der Schule in Ausbildung und Beruf. (198 pages).in: Band 7 der Reihe Inklusive Schule, Hrs. Gottfried Biewer. Stuttgart: Kohlhammer.(online/print)
Tanzer, L. & Fasching, H. (2022): Einsätze feministischer Erkenntnistheorie für partizipative Forschung im Kontext sozialer Ungleichheit: Anerkennung aus forschungsethischer und epistemologischer Sicht. In: Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research, 23(1). (open access)