Welcome!
Media
News from the FWF-project
Blog post by Barbara Kornfeld about her Master thesis based on this project. (humans of univie, Jan 2022-German only)
Latest publications:
Fasching H. (2023). Biografische Reflexionen über Bildungsübergänge mit Eltern von Jugendlichen mit Behinderung. In: Sonderpädagogische Förderung heute (Themenschwerpunkt: Biografieforschung und Behinderung). Weinheim: Beltz Juventa, 68, 2, S. 160-172.
Fasching, H., Felbermayr, K. & Todd, L. (2023). Involving Young People with Disabilities in Post-school Transitions through Reflecting Teams. Methodological Reflections and Adaptions for more Participation in a Longitudinal Study. In: International Journal of Educational and Life Transitions, 2(1): 19, pp. 1–15. DOI: https://doi.org/10.5334/ijelt.44
Hauer, N. & Fasching, H. (2023). “Die konnten nichts mit mir anfangen“. Perspektiven einer Jugendlichen mit Behinderung und ihrer Mutter auf den Übergang von der Schule in die Erwerbstätigkeit. In: VHN, 92, 294-306.
Fasching, H. & Felbermayr, K. (05/2022): Participative cooperation during transition: Experiences of young people with disabilities in Austria. In: Journal of Social Inclusion. Special Issue "Challenges in the school-work-transition." (Hrsg. Veronika Wöhrer & Brigitte Schels. Vol 10, Issue 2. (open access)
Fasching, H.& Tanzer, L. (2022): Inklusive Übergänge von der Schule in Ausbildung und Beruf. (198 pages).in: Band 7 der Reihe Inklusive Schule, Hrs. Gottfried Biewer. Stuttgart: Kohlhammer.(online/print)
Tanzer, L. & Fasching, H. (2022): Einsätze feministischer Erkenntnistheorie für partizipative Forschung im Kontext sozialer Ungleichheit: Anerkennung aus forschungsethischer und epistemologischer Sicht. In: Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research, 23(1). (open access)